Pierwsze wrażenia z sezonu Jesień ’15. Część 1/2

Stwierdziłam, że na pierwsze wrażenia zaczekam, aż będą po 2-3 odcinki serii, które chcę sprawdzić. W zasadzie praktykowałam to już w poprzednim przeglądzie sezonowym ;) Jesień w tym roku to dla mnie głównie sequele. Jak mnie na coś najdzie, to wybiorę starsze, które chciałabym nadgonić, a jest tego… hmmmm… mnóstwo :)

Toteż na chwilę przerywam letnie podsumowania i prezentuję wam moje wielkie, jesienne, potężne trio!

Haikyuu!! 2


Gatunek: komedia, drama, szkolne, shounen, sport
Studio: Production I.G.
Obejrzanych: 3/25
Oglądam dalej: Tak!

Przegrana z Aoba Josai wykluczyła drużynę Karasuno z turnieju, w którym do tej pory spisywali się znakomicie. Było to dla nich bolesne doświadczenie, z którego jednak muszą się szybko otrząsnąć, bowiem kolejne mecze zbliżają się wielkimi krokami. Czy tym razem ich pasja i ciężka praca zostaną wynagrodzone zwycięstwem?

Nawet nie zdawałam sobie sprawy, jak bardzo za nimi tęskniłam, dopóki nie odpaliłam pierwszego odcinka. Potrzebowałam przerwy by zrozumieć, że naprawdę bardzo, bardzo lubię Haikyuu!! Ekipa z Karasuno tak skutecznie poprawia humor, że po seansie automatycznie czuje się lepiej. Aktualna pora, deszczowa, chłodna i ponura, jest idealna na klub siatkarski, który świetnie wyciąga z jesiennego nastroju. Poza tym strasznie polubiłam Yachi i jakoś tak zupełnie mimowolnie sparowałam ją z Hinatą. Czyż to nie byłaby śliczna para? ^^ Sam Hinata pełen energii jak zawsze, a momenty gdy poważnieje, mówiąc o siatkówce, są jednymi z moich ulubionych. Przygody z egzaminami wzbudziły u mnie sporo śmiechu, szczególnie przy reakcjach naszej nieszczęśliwej czwórki nieuków. Tutaj widać, że to są zwykłe dzieciaki z liceum, a nie jakieś nastolatki z supermocami jak w Kuroko, co mnie strasznie drażniło.

Noragami Aragoto


Gatunek: akcja, przygoda, shounen, supernatural
Studio: Bones
Obejrzanych: 3/13
Oglądam dalej: Tak!

W drugim sezonie akcja głównie skupia się na Bishamon, bogini wojny. Posiada ogromną grupę shinki, co sprawia jej problemy ponieważ nie może poświęcić im odpowiedniej ilości uwagi, nawet wtedy, gdy ktoś zachoruje lub cierpi. Mocno nienawidzi Yato; łączy ich mroczna przeszłość. Jak tragiczne wydarzenia, które miały miejsce setki lat temu, w połączeniu z obecnymi, złymi zdarzeniami, wpłyną na Yato i Yukine?

NORAGAMI! YAY! Anime jest dobre, ale w mandze się absolutnie zakochałam. Ta kreska, te emocje… Za anime przemawia głównie soundtrack, bo również w tym sezonie jest genialny i nie porzucono rytmów z poprzedniego. Tym razem będziemy mogli pooglądać arc z Bishamon, który, nawiasem mówiąc, jest świetny i pełen emocji. Rumieniący się i zawstydzony Yato na ekranie był zabójczy, a chwila, gdy włączyli muzyczkę gdy Yukine dowiedział się o śmierci przyjaciela, fantastyczna. W ogóle bardzo podoba mi się ojcowskie zachowanie Yato względem swojego shinki, w tych momentach, gdy akurat nie jest dupkiem. Jedyne co mnie niepokoi to Ebisu który mignął mi w openingu, a jego arc jest chyba następny po Bishamon. Mam nadzieję że nie będą próbowali zmieścić tych dwóch historii w jednym sezonie, a jeśli już, to niech tego nie zepsują…

One Punch Man


Gatunek: akcja, komedia, parodia, sci-fi, seinen, superpower, supernatural
Studio: Madhouse
Obejrzanych: 3/12
Oglądam dalej: Tak!

W tej komedii akcji wszystko o młodym mężczyźnie imieniem Saitama krzyczy „PRZECIĘTNIAK”, począwszy od jego znudzonego wyrazu twarzy, poprzez łysą głowę, a kończąc na sylwetce, która nie powala. Aczkolwiek ten przeciętnie wyglądający facet kryje w sobie niespodziankę… Jest superbohaterem szukającym mega silnych przeciwników! Problemem jest fakt, że za każdym razem gdy znajdzie obiecującego kandydata, posyła go na glebę zaledwie jednym ciosem. Czy Saitama znajdzie wreszcie jakiegoś wroga silnego na tyle, by mógł stanowić dla niego wyzwanie?

Tym razem to nie jest sequel! Saitama rozwala ten sezon, One Punch Mana ogląda się z przyjemnością, a i pośmiać się można. Wspaniale kpi z wszelkich shounenów i jaka to cudowna odskocznia od nich. Kiedy oglądałam pierwszy odcinek jeszcze przed oficjalną premierą, nie bardzo mi to anime siadło. Potem obejrzałam już odcinek prawidłowy z lepszą grafiką i natychmiast moja ocena podskoczyła w górę. Idealnie mi się tu sprawdza zasada, że po pierwszym odcinku ciężko ocenić tytuł, bo po drugim i trzecim zostałam absolutną fanką serii. Gdy tylko na scenę wszedł Genos, wszystko nabrało barw ^^ A w trzecim epizodzie dostałam Namikawę Daisuke jako szalonego naukowca! Moje fangirlowanie się załączyło, ach ;) Nie mogę się doczekać następnych odcinków.

6 thoughts on “Pierwsze wrażenia z sezonu Jesień ’15. Część 1/2

  1. Względem Haikyuu! miałam podobne odczucia, nawet nie czułam, że tak mi brakowało tej serii. O Norigami tyle dobrego zewsząd słyszę, że kusi coraz bardziej… i o One Punch Man też się dużo słyszy, ale póki nie napisałaś o panu Namikawie, nie miałam na tę serię jakiegoś parcia… a teraz mam, no nie ;n;

  2. Też tęskniłam za Karasuno i resztą. To fakt, śliczna byłaby z nich para. ^^ No i bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie Shimizu, która w tym sezonie zaczęła się odzywać i nawet okazała się całkiem spoko babką, że tak to ujmę. ;D Nie spodziewałam się, że aż tak bardzo wkręcę się w kolejne Noragami i do tego zdecyduję się na zbieranie mangi (gdyby jeszcze Studio JG dało radę trzymać się terminów…), a jednak stało się. Tą prześmiewczość w OPM naprawdę świetnie się ogląda. Z mangi jakoś szybko zrezygnowałam, więc cieszę się, że dzięki anime będę miała okazję poznać dalsze przygody Saitamy. :3
    Namikawa Dasuke ^^

    • Tak, Shimizu też pozytywnie zaskakuje ale jednak wygrywa Yachi ^^ Manga Noragami jest w moich oczach lepsza niż anime, no i myślę że warto. Dotrzymywanie terminów pomińmy milczeniem… OPM zamierzałam zbierać sama, ale chyba też sobie odpuszczę, pośmieje się z anime ;)
      Namikawa Daisuke <3

Skomentuj

