Mangowy Sierpień ’15

W sierpniowym mangowym zestawieniu goszczą mangi od JG oraz Mushishi. Były też dwie książki, których nie położyłam do zdjęcia, a które już oddałam. Skanów w ogóle – coś czytałam, ale już nie pamiętam co i które numerki miały chaptery… muszę zacząć spisywać je na bieżąco, bo potem nie mogę się ogarnąć ;<


TOMIKI


Ilegenes #1

DSCF3614[1]Manga posiada prześliczną okładkę, która automatycznie kojarzy tytuł z gatunkiem BL. Mimo, że BL to nie jest. To jest, proszę państwa, shoujo. Wypchane do granic możliwości pięknymi bizonami i ani jedną przedstawicielką płci żeńskiej. Mało tego, tak łatwo sparingować Fona z tym miłym blondynkiem z okładki (o imieniu Jake), że po prostu nie da się nie myśleć o tym jak o shounen-ai. Podobny kamuflarz był w No. 6 – niby nie BL, ale i tak każdy myśli w ten sposób…

Odnośnie samego tomiku i jego treści, całkiem mi się podobało. Nie nastawiałam się na nic, więc nie przeżyłam zawodu gdy odkryłam, że zamiast poważnej fabuły pełnej akcji, wojskowych intryg i tak dalej, dostałam szkolną komedyjkę z dramatem w tle i dręczeniem tego najgenialniejszego, najprzystojniejszego i w ogóle naj naj ucznia, który miał czelność przeskoczyć dwie klasy. A Jake to best boy ever. Idealny seme, wierzcie mi. Opiekuńczością, dorosłością i w ogóle zajebistością wali od niego na kilometr.

Generalnie będę chciała napisać reckę całości jak już JG wypuści wszystkie tomy ;D

Olimpos #1-2

DSCF3615[1]Dwutomówka wydana przez JG, z przepiękną kreską. Wpadła w moje ręce zupełnie przypadkiem, bo jak mogłam przepuścić okazję kupienia dwóch tomów za 8zł? Bardzo miło się czytało, tylko manga ma jedną poważną wadę – gdy już się wkręcisz w historię, ona nagle się urywa. I tyle, koniec, nic nie zostało ani wyjaśnione, ani zakończone. To takie okienko na życie greckich bogów. Można otworzyć, popatrzeć, ale w pewnym momencie trzeba iść dalej, a oni, nieśmiertelni i znudzeni, będą żyć tam dalej. Niemniej naprawdę podobało mi się przedstawienie bogów, szczególnie Zeusa i Hadesa. I te projekty postaci… zachwycam się dalej. W okładkowej cenie pewnie bym nie kupiła, bo i mam mnóstwo innych ciekawszych mang, które chciałabym kupić, ale w okazjonalnej cenie jak najbardziej można wziąć i przeczytać w nudny wieczór.

Mushishi #2

DSCF3612[1]No dobra, tym razem nawet mi się rzuciło w oczy, jak strasznie sztywne jest tłumaczenie. Ale i tak w miarę łatwo przymknąć mi na to oko… Czytałam po jednej historii przez parę dni, i tym sposobem skończyłam tomik. Dalej podoba mi się kreska, ale jednak ten tom już nie wciągnął tak, jak poprzedni. Może pierwszy zachwyt minął i dlatego… Albo to po prostu przez brak ciągłości akcji.

 


BONUSOWY KĄCIK KSIĄŻKOWY


Piekło pocztowe (Terry Pratchett)

Dla mnie każda książka Pratchetta jest dobra. Serio. Piekło pocztowe zapoczątkowało historię Moista von Lipwiga, oszusta, który z dnia na dzień dostał urzędnicze stanowisko i został Poczmistrzem. Bardzo chciałam dorwać tą książkę, bo historia Moista to jedyna, której nie znam z książek Pratchetta. Moist okazał się bardzo fajnym bohaterem, ale i tak moimi ulubieńcami pozostaje Vimes ze spółką.

Futu.Re (Dimitry Glukhovsky)

Książkę mam od mojego kochania, które generalnie ma słabość do rosyjskich pisarzy. Ale tym razem książka zachwyciła i mnie. Jest poważna, mroczna, brutalna, z chorym światem przedstawionym, wcale nie tak obcym naszemu. I ta końcówka – taka idealna, satysfakcjonująca, nic dodać, nic ująć. Denerwowały mnie jedynie fragmenty z Annelie (czyli z pół książki…) ale nawet ona nie była w stanie zepsuć całokształtu. Teraz dorwałabym Metro, ponoć gorsze od Futu.Re, ale i tak chcę.

8 thoughts on “Mangowy Sierpień ’15

  1. Dla mnie np. takie zakończenie Olimposa to zaleta, bo uwielbiam takie niedopowiedziane tytuły. xD No i w sumie to nie jest tak, że nie był to moment przełomowy, bo jednak coś się tam w nastawieniu jednego z bohaterów się zmieniło. Mnie osobiście tytuł się podobał. ^^ Reszty niestety jeszcze nie czytałam, jedynie Mushishi oglądałam. xD

    • Mi też się podobał, tylko na końcówka… :( Naprawdę się wciągnęłam, czytam, czytam, a tu nagle koniec, tak nagle i bez ostrzeżenia, a ja bym chciała dalej…

  2. Przeczytałam tylko pierwszy tom Olimposa, drugi leży na półce. Trochę mnie znudził, dlatego nie ciągnie mnie do kolejnego, acz muszę to w końcu zrobić, bo zapomnę o czym to było D:
    Musze kupić Mushishi, bo znów przegapię tom i będzie dziura :<

  3. Ja tak jak pisałam w swojej recenzji, Ilegenes chciałabym móc ocenić kiedyś przez perspektywę light novelki – w końcu to w niej jest dopiero główna historia…

    Zamówiłam sobie 2 tom „Olimpos” i już do mnie idzie, tak, że końcu będę mogła się zabrać za czytanie :D

  4. Ilegenes jakoś mnie do siebie nie przekonuje. W tak okazyjnej cenie sama z chęcią dorwałabym Olimposa. :D Kto wie, może kiedyś uda mi się na taką trafić. Kupowałabym dalej Mushishi, ale to tłumaczenie mnie skutecznie odstrasza.
    Czytałam (a raczej słuchałam) ostatnio Metro 2033 i było całkiem w porządku. Chętnie poznałabym kolejną część, a kiedyś może i Futu.Re ;)

  5. Miałam podobne odczucia co do Ilegenes. Nie nastawiałam się na nic specjalnego, poza ładnymi chłopcami, a tu się okazało, że jest całkiem przyjemnie 8D.
    Olimpos rzeczywiście ma śliczną kreskę. I historia też mi się bardzo spodobała. Ogólnie uwielbiam takie miłe zaskoczenia, bo wyjątkowo rzadko kupuję coś w ciemno, a tu tak było i o… okazało się, że to naprawdę trafny zakup był.

  6. Nie znoszę Fona z Ilegenes. Ja wiem, że to niby ma uzasadnienie, ale to taki Gary Sue, że się słabo robi. Jake to co innego. Jake jest świetny <3

    Przed Olimposem mnie ostrzegano – że ładne, ale nudne i rozczarowujące. Co do Mushishi… Tłumaczenie boli, ale i tak kupuję. Bo to Mushishi. Może jak będzie mnie już stać na ściąganie sobie mang z Japonii to przestanę, ale na razie muszę się zadowolić tym, co mamy na polskim rynku ;<

Skomentuj

