Altor – KHR Doujin Game

Altor01

Dzisiaj trochę inny wpis, bo zamiast pisać o mandze czy anime, rozpoczniemy cykl o grach :)

Jak już pisałam przy okazji recenzji, jestem zapaloną fanką KHR!. Co prawda po kilku latach fangirlowania mój entuzjazm trochę osłabł i przerzucił się na One Piece, ale Reborn! wciąż zajmuje szczególne miejsce w moim sercu. Gdy byłam na głodzie w ręce wpadały mi przeróżne rzeczy – opowiadania różnej jakości, zarówno po polsku jak i angielsku, doujiny, filmiki z ReboCONów, character songi, słuchowiska. A pewnego dnia z głębin internetu wykopałam grę.

Być może słyszeliście nazwę Altor. Jeśli nie, to już wam wyjaśniam, o co chodzi :)

AltorAltor to fanowska gra visual novel z tematyką boys love. Wcielamy się w postać Tsuny, który utknął w przyszłości, zaś do wyboru mamy dwie ścieżki: ścieżkę Gokudery i ścieżkę Mukuro. Grę można znaleźć w chińskiej wersji językowej lub japońskiej, niestety nigdzie nie ma angielskiego patcha. Ale bez obaw, znalazła się dobra duszyczka która wszystko ładnie nam przetłumaczyła na angielski. Możemy grać z otwartym tłumaczeniem w notatniku czy po prostu je sobie wydrukować. Link do tłumaczenia jak i do gry zamieszczam na samym dole notki.

A teraz trochę zachwytów. Altor jest cudowną grą. Spójrzcie tylko na tę grafikę! Od początku do końca możemy nacieszyć oko naprawdę ślicznymi obrazkami. Już dla nich samym warto poświęcić trochę czasu i sięgnąć po Altora. Gra należy do gatunku boys love, ale to naprawdę delikatny shounen-ai. Nie uświadczymy drastycznych czy erotycznych scen, więc jeśli ktoś ma nadzieje na sex i goliznę, toAltor 06 się rozczaruje. Altor bardziej nastawia się na fabułę, emocje bohaterów i wyszło mu to na plus. A jeśli już mówimy o bohaterach, to żaden z nich nie stracił na swoim uroku znanym nam z pierwowzoru :) Yamamoto to wciąż taki sam kretyn, Gokudera dalej jest wiernym pieskiem Dziesiątego a sam Dziesiąty pozostał wrażliwym na innych ciotą. Dialogi są bardzo naturalne i dobrze skonstruowane, a czytając je kilka razy zaplułam ekran. No bo jak inaczej można zareagować gdy czyta się żart Yamamoto, że Gokudera i Tsuna mają dziecko? ^^

Przyznam się bez bicia, że przeszłam tylko ścieżkę strażnika burzy, dlatego bazuję głównie na niej. Do Mukuro jakoś nie mogłam się zabrać, ale mam zamiar w najbliższym czasie to nadrobić. Opowieść Hayato była naprawdę wzruszająca, a zakończenie to prawdziwy wyciskacz łez. Większość opiera się tutaj na Future Arc. W ścieżce Mukuro możemy natomiast spotkać Vongolę Primo.

MukuroAltor ma jakiśtam soundtrack, ale głosu seiyuu tu nie uświadczymy. Nie próbowano podkładać głosów innych niż te, które możemy słyszeć w anime, i to wielka zaleta, bo siła przyzwyczajenia robi tu swoje. Kufufufu w wykonaniu osoby innej niż Iida Toshinobu? Nie. A tylko Ichinose Hidekazu potrafi tak cudnie krzyczeć
„Juudaime!”.

Serdecznie polecam grę wszystkim wielbicielom Katekyo Hitman Reborn!, bo znajomość anime/mangi jest wymagana.  Altor to kawał dobrej roboty i gdybym nie wiedziała, że to robota fanów, w życiu bym się nie domyśliła. Jedyną trudność może sprawić brak angielskiej wersji językowej, ale dla chcącego nic trudnego. Jest to moja pierwsza gra visual novel i dzięki niej nabrałam ochoty na kolejne ;)

LINKI
Opening dla zainteresowanych
Przewodnik po tłumaczeniach angielskich
Kompletne tłumaczenia – filmiki na youtube
Stąd możesz pobrać grę

3 thoughts on “Altor – KHR Doujin Game

  1. Graficznie prezentuje się to naprawdę ładnie *.* A pojawia tam się Hibari?:> Bardzo lubię Reborna, więc na pewno rzucę okiem na grę :)

  2. Ach, Reborn, jeden z moich najukochańszych fandomów ever <3 Nie jestem wielką fanką shonen-ai, ale do numerowanych pairingów tutaj już dawno załapałam tolerancję, więc może, by tak zerknąć na gierkę…? Szczególnie jak piszesz, że nie ma dużo yaoicowania, a fabuła ciekawa :D Cóż, dzięki wielkie za post, będę myśleć o tej grze ^^

Skomentuj

