Podsumowania. Zima ’13/14. Silver Spoon 2

Silver Spoon 2 08

Tytuł: Silver Spoon 2
Liczba odcinków: 11
Gatunek: komedia, szkolne, shounen, okruchy życia
Data premiery: 10 styczeń 2014

Tym skromnym wpisem zaczynam podsumowania, bo tu już mnie nowy sezon goni ;) Na pierwszy ogień idzie moja ukochana Srebrna Łyżka!

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że będzie mi brakować Hachikena i spółki. Naprawdę miło oglądało się ten sezon, znacznie lepiej niż poprzedni. Tematyka odeszła trochę od rolnictwa i wyjaśniania jego poszczególnych aspektów, a zeszła bardziej na życie. Na przykładzie Komaby, Hiromu Arakawa doskonale pokazuje, jak bardzo można dostać od losu po dupie. Mikage wreszcie zdecydowała się walczyć o swoje marzenia. A Hachiken? Dalej nie wie co ze sobą zrobić i dalej walczy ze swoją manią do bycia najlepszym. Ale miał dość odwagi, by postawić się ojcu.

Swoją drogą, niesamowicie zaintrygowali mnie jego rodzice. Co tak naprawdę kryje się za surowością tatusia? Naprawdę jest takim draniem? Nie chce mi się wierzyć. Za to bardzo polubiłam mamę Hachikena. To dobry gest, iść do szkoły swojego dziecka i oglądać go w akcji przez cały dzień. Spróbować zrozumieć. Plusik ode mnie :)

Hachiken i Mikage zaczęli robić małe kroczki ku sobie. Śmiesznie się ich ogląda w akcji, ani jedno nie wie co zrobić, ani drugie. Biedny Hachiken, bo co jakiś osobnik płci męskiej dowie się, że spędza czas z dziewczyną, zaraz bierze odwet, haha ;D

Poza tym oczywiście była masa sympatycznych, ciepłych sytuacji ze wszystkimi bohaterami, i jak tu powstrzymać uśmiech cisnący się na usta? Szczególnie, gdy wita nas pozytywnie nastrajający opening, a żegna ending w ślicznych, pastelowych kolorach.

Silver Spoon świetnie sprawdza się jako seria obyczajowa. I ten humor! Wiem, że sie powtarzam, ale uwielbiam te wszystkie wstawki z krówkami, świnkami, konikami czy życiem na roli albo ogólnie pojazdem po biednym Tokiwie, od którego nawet pies szybciej łapie ^^

Po prostu kawał dobrej roboty!

Ocena: 9/10

4 thoughts on “Podsumowania. Zima ’13/14. Silver Spoon 2

  1. Też jestem zachwycona tą serią, nawet jak czytałam najpierw mangę (polecam gorąco, lubię ją jeszcze bardziej niż anime :D). Sprawę Komaby uważam za jedną z najciekawszych i najbardziej poruszających dram jakie widziałam w anime/mandze – głównie przez swoją niesamowitą prawdziwość.
    Trzeci sezon byłby bardzo pożądany :<

    • Czytałam mangę, co prawda nie do końca ale tak całkiem sporo i też jestem zdania, że jest lepsza ;)
      Trzeciego sezonu również bardzo pożądam. Będę tęsknić :(

Skomentuj

