Pod Lupą! Zima ’13/14 – cz. 1

SP3

Co tam u was ciekawego słychać? :)

<narzekanie mode on> Mi się kompletnie nic nie chce. I tak, zamiast się uczyć jak na studentkę przystało, oglądam anime i piszę z nich wrażenia… A mam jeszcze całą stertę książek do przeczytania, w tym najnowszą Bruczkowskiego. Kiedy ja się za to wezmę?! Czemu doba ma tylko 24 godziny?! To takie okrutne! ;( <narzekanie mode off>

Wracając do tematów właściwych… Wreszcie zebrałam się na napisanie czegoś w stylu pierwszych wrażeń. Ani w poprzednim sezonie ani w jeszcze wcześniejszym mi się to nie udało, ale tym razem zebrałam się w garść i potraktowałam to jako formę rozrywki! Tak więc witajcie w mojej pierwszej notce tego typu :)

Dziś pod lupę weźmiemy trzy serie: Tonari no Seki-kunSaikin, Imouto no Yousu ga Chotto Okashiinda ga oraz Silver Spoon 2! Zapraszam serdecznie do czytania.

Tonari no Seki-kun

Bez tytułu2

Cała akcja Tonari no Seki-kun będzie się dziać w szkole, gdzie tytułowy Seki bardzo nudzi się podczas lekcji. Z tej nudy – zamiast jak przykładny chłopiec grzecznie słuchać nauczyciela – wymyśla różne bzdurne pomysły i wprowadza je w życie na swojej ławce. Siedząca obok dziewczyna robi za głos rozsądku. Komentuje wyczyny swojego kolegi, panikuje i próbuje go przekonać , by przestał. Jak możemy się domyślić, nauczyciel zwraca uwagę właśnie jej, a nie temu, kto naprawdę psoci.

Tonari no Seki-kun to jedna z tych kilkuminutówek, które mają za zadanie nas rozśmieszyć, humor więc będzie pełnił tu główną rolę. Póki co ten humor nie jest taki zły, nawet uśmiechnęłam się kilka razy! Przyznam szczerze, że oprócz Hetalii nigdy nie oglądałam serii liczącej sobie kilka minut na epizod. Myślę, że tym razem zaryzykuję i dam temu anime szansę. To tylko 8 minut, a w zasadzie jestem ciekawa, co wymyśli Seki-kun w następnych odcinkach ;)

Bez tytułu

Pierwszy nosił nazwę „Domino”. Zważywszy na to, co buduje Seki-kun, tytuł był trafny. Zrobił nawet schody i dźwignię! Pominę fakt, że dziwnym jest noszenie takiej ilości gumek do ścierania ze sobą ;P

Gatunek: Komedia, Szkolne, Seinen
Oglądam? Tak! Anime liczy sobie jedynie 12 odcinków, więc czemu nie? :)

Saikin, Imouto no Yousu […]

ImoCho4

Poważnie, ja nie rozumiem co takiego fajnego Japończycy widzą w młodszych siostrzyczkach i ich romansie z bratem. OreImo było fajne, ale było też prześmiewcze. Tutaj… po prostu brak mi słów…

Ojciec Yuuyi wychodzi ponownie za mąż, nasz bohater zyskuje więc przyrodnią młodszą siostrę. Oczywiście już pierwszego dnia wchodzi do jej pokoju gdy ta się przebiera. Mało tego – za dwa dni zostaną całkowicie sami w domu, ponieważ ich rodzice wyjeżdżają do Indii. Tak, to idealne warunki do romansu!

Gdyby to było wszystko…

ImoCho5

Pojawia się duch, który opętuje Mitsuki. Duch ten jest.. hmm.. bardzo spragniony swego cielesnego ciała, więc gdy tylko przejmuje w posiadanie ciało dziewczyny, zaczyna się macać.  Potem mamy scenę duchxMitsuki, wszystko to oczywiście opatrzone cenzurą i wstawkami jak w grach. Nie widzimy co oni robią, ale czytamy w panelu u dołu ekranu. A tak poza tym, to Mitsuki otrzymuje pas cnoty, który może zdjąć jedynie na 3 minuty, raz na godzinę. Oglądanie jak zwija się w łazience na tronie, bo nie może się załatwić, wywołało u mnie facepalm. A tak jeszcze poza tym, to to jest ecchi. Nie mam nic przeciwko ecchi o ile nie jest zbyt nachalne, ale w przypadku tego tytułu „ecchi” to raczej zbyt łagodne określenie. Zważywszy na to że już w pierwszym odcinku mamy takie fajne sceny…

Ogólnie jestem BARDZO na nie. I wciąż się pytam, czemu do licha włączyłam ten odcinek. Grafika kiepskawka, muzyka kijowa, bohaterowie nijacy. Fabuła? Czy tu jest jakaś fabuła? Hahaha. Podziękuje.

Gatunek: Komedia, Ecchi, Romans, Shounen
Oglądam? Absolutnie, zdecydowanie NIE!

Silver Spoon 2

SP1

Drugi sezon anime autorstwa pani Arakawy. Znów możemy oglądać świnki, krówki i koniki w pełnej odsłonie ;)

Pierwszy odcinek zaczyna się tak, jak zwykle – od porannych obowiązków. Później mamy przyjemność oglądać fantazjującego Hachikena, bowiem… Mikage zgubiła stanik. Jak się okazało nie swój, ale krowy ^^ Naprawdę lubię takie humorystyczne wstawki ;D

Wcale bym się nie zdziwiła, gdyby druga seria srebrnej łyżki bazowała na uczuciach naszego głównego bohatera względem tej dziewczyny. No ale zobaczymy ;) Póki co seria jest tak samo poczciwą, lekką w odbiorze obyczajówką jak jej poprzedni sezon, i bardzo się z tego cieszę.

SP2

Może to tylko moje wrażenie, ale grafika chyba troszkę się polepszyła. I niesamowicie spodobał mi się ending! Zerknijcie na pierwszy obrazek w tym poście, jest właśnie z niego ;) Kolory są fantastyczne, a wszystko w takim niedbałym, ciepłym stylu. Całości dopełniła piosenka „Oto no Naru Hou e” w wykonaniu Goose house. Od razu poprawia się humor!

Oczywiście Silver Spoon jest serią specyficzną i trzeba wziąć pod uwagę, że wszyscy ci którzy wynudzili się przy pierwszym sezonie, nie mają co się brać za drugi ;)

Gatunek: Komedia, Szkolne, Shounen, Okruchy życia
Oglądam? Jasne!

To już koniec na dziś. Mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłam ;) Ufff, strasznie dużo czasu zajęło mi porobienie wszystkich screenów. Nie myślałam, że to takie czasochłonne… Ale ile satysfakcji!
Teraz lecę wziąć się wreszcie za naukę. Życzcie mi powodzenia ^^”

2 thoughts on “Pod Lupą! Zima ’13/14 – cz. 1

    • Bo jest fajne! Jeśli nie przeszkadzają Ci spokojne serie obyczajowe, to śmiało możesz sięgać. Serie urozmaica świetny humor autorki, a i tematyka jest oryginalna. Problem w tym, że nie każdemu po prostu pasuje…
      Pozdrawiam ;)

Skomentuj

