Pod Lupą! Yowamushi Pedal

YowamushiPedal2

Mieliśmy już anime o tenisie, koszykówce, pływaniu, baseballu, więc czemu nie o rowerach? Studio TMS Entertainment postanowiło dać szansę Watanabe Wataru i jego mandze o kolarstwie, w efekcie czego w sezonie jesiennym możemy obejrzeć, co ciekawego o tej tematyce można wymyślić ;)

Onoda Sakamichi to licealny pierwszoklasista i otaku w jednym. Chłopak od czwartej klasy co tydzień pokonywał trasę 90 km do Akiby i z powrotem, by kupić sobie gadżety, soundtracki i inne rzeczy, o których tylko otaku może marzyć. Robił to rowerem, bo jak wiadomo, liczy się każdy grosz. Onoda marzy, by w liceum dołączyć do klubu zainteresować m&a ale z przerażeniem odkrywa, że kółko zostało zamknięte z powodu zbyt małej ilości członków. Nie traci nadziei o przyjaciołach, z którymi mógłby rozmawiać o swoim hobby i próbuje kółko reaktywować, ale… Pojawia się Imaizumi Shunsuke chcący się z naszym bohaterem ścigać. Na rowerze. Szosówka vs damka. Co z tego wyniknie? Zobaczcie sami ;)

Yowamushi Pedal2

Moje wrażenia z czteroodcinkowego seansu są dość mieszane. Niby anime jest sympatyczne, ale oglądałam je z lekkim politowaniem na twarzy. Onoda to taki ciapowaty bohater, który dość schematycznie odkrywa, że potrafi całkiem nieźle jeździć na rowerze – i to na damce. Pozostali oczywiście są zachwyceni i z błyszczącymi się oczami wychwalają go, mówiąc o talencie.

Kolarstwo jest moją ulubioną dziedziną sportu (rekreacyjnie, oczywiście) i w lecie potrafię jeździć praktycznie codziennie. Dlatego informacja, że prawidłowe ustawienie siodełka zwiększa moc jazdy aż o 60% nieco zbiło mnie z tropu. Nie miałam o tym pojęcia! Początkowo przyjęłam to z miną „wtf?” i facepalmem, ale potem sprawdziłam i faktycznie na stronach piszą, że ustawienie siodełka ma duże znaczenie. Ale widząc jakiego kopa dostał Onoda po jego zmianie… Wciąż chce mi się z tego śmiać ;P

YowamushiPedal3

Dodatkowo jest głos. Przeraźliwie mnie irytuje. Podkłada mu go Yamashita Daiki, początkujący na rynku seiyuu, którego możemy usłyszeć w pomniejszych rólkach w Silver Spoon  i Log Horizon, a także w Gaist Crusher (Shirogane Rekka, ale nie mam pojęcia kto to, więc nie wiem, czy to ważniejsza rola, czy nie ^^”). Jeśli chodzi o grafikę… nie jest szczególnie zła, ale momentami bohaterowie są strasznie kanciaści, zaś z tymi wielkimi oczami u dziewcząt to przesadzili.

Prawdopodobnie będę oglądać Yowamushi Pedal dalej, jak już zaczęłam, i zobaczymy co z tego wyniknie. Póki co jest to dość naiwne anime, bez żadnej zawiłej fabuły czy fajerwerków. Chociaż rowery faktycznie są ładnie zanimowane ;) Miejmy nadzieje, że te cztery odcinki to tylko wstęp i rozkręci się zarówno fabuła, jak i bohaterowie.

Skomentuj

